Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z zamówieniem, Klient ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 3 dni od momentu otrzymania przesyłki. W takim przypadku, Klient powinien odesłać otrzymany towar wraz z opisem przyczyny reklamacji.
- Podstawowym warunkiem rozpatrzenia reklamacji, jest oryginał dowodu zakupu w postaci paragonu lub faktury VAT.
- Produkt wadliwy lub uszkodzony, po uprzednim uzgodnieniu ze sprzedawcą, powinien być odesłany do magazynu firmy RIKU Modelsport (ul. Chodakowska 53/57, 03-816, Warszawa) na koszt Klienta, w takiej formie jak był dostarczony, dbając o odpowiednie zabezpieczenie produktu.
- Firma RIKU Modelsport zastrzega sobie prawo do rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni roboczych, licząc od dnia otrzymania reklamowanego produktu.
- W przypadku nieuznania reklamacji, po uzgodnieniu z Klientem, przyczyna reklamacji może zostać usunięta w ramach płatnej usługi serwisowej.
Zwrot towaru
- Klient ma prawo do zwrotu produktu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania produktu, żądając zwrotu gotówki.
- Firma RIKU Modelsport może dokonać zwrotu gotówki tylko po wcześniejszym dostarczeniu zwracnego towaru.
- Zwracany towar nie powinien nosić śladów użytkowania oraz powinien znajdować się w oryginalnym opakowaniu. Opakowanie powinno posiadać ewentualne plomby i nie może być uszkodzone.
- W przypadku niespełnienia warunków podanych powyżej, firma RIKU Modelsport ma prawo do naliczenia opłat związanych z doprowadzeniem zwróconego towaru do stanu pierwotnego. Opłat naliczna jest na podstawie oceny zwracanego towaru wykonanej przez serwis firmy RIKU Modelsport
- W przypadku gdy zwracany towar jest uszkodzony, a uszkodzenia wynikają z działań klienta, firma RIKU Modelsport zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia zwrotu lub też do obciążenia kliena kosztami naprawy.
- Koszty przesyłki w przypadku zwrotu towaru pokrywa Klient.
- Zwrotu towaru Klient może dokonać osobiście w magazynie firmy RIKU Modelsport lub też przysyłając towar do magazynu firmy.
Gwarancja
- Każdy produkt zakupiony w RIKU Modelsport jest fabrycznie nowy i objęty gwarancją.
- Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, licząc do daty zakupu produktu, o ile na produkcie nie oznaczono inaczej.
- Czas realizacji naprawy gwarancyjnej wynosi 14 dni roboczych licząc od daty dostarczenia produktu do magazynu firmy RIKU Modelsport (ul. Chodakowska 53/57, 03-816, Warszawa). W przypadku konieczności przeprowadzenia naprawy u producenta zagranicznego, czas realizacji może być przedłużony o 30 dni.
- Reklamacji podlegają jedynie wady ukryte – powstałe z winy producenta.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia wynikające z:
- uszkodzeń mechanicznych,
- uszkodzeń termicznych,
- uszkodzeń chemicznych,
- uszkodzeń w wyniku niewłaściwego użytkowania produktu jak też niewłaściwej konserwacji czy eksploatacji,
- uszkodzeń powstałych na skutek postępowania niezgodnego z instrukcją i zasadami bezpieczeństwa (w szczególności przy instalacji czy naprawach),
- uszkodzeń spowodowanych dokonanymi przez użytkownika przeróbkami,
- naturalnego zużywania się produktu,
- celowego uszkodzenia przez użytkownika,
- rozbicia modelu,
- uszkodzenia części eksploatacyjnych,
- poddanie produktów, (nie będących do tego dostosowane) działaniu wody,
- zgubienia części,
- zerwanie plomb gwarancyjnych powoduje utratę gwarancji
- Jakiekolwiek przeróbki, naprawy i zmiany dokonane przez użytkownika w okresie gwarancyjnym, automatycznie powodują utratę gwarancji.
- W przypadku odrzucenia roszczeń reklamacyjnych, Klientowi zostają zaproponowane możliwe rozwiązania oraz skorzystanie z usług serwisu pogwarancyjnego. W przypadku uzasadnionego odrzucenia reklamacji, koszty odesłania produktu do klienta ponosi Klient.
- Szczegółowe informacje dotyczące gwarancji mogą się różnić w zależności od produktu i znajdują się w instrukcjach obsługi.
- W przypadku niezakwalifikowania produktu do naprawy gwarancyjnej lub utraty gwarancji firma RIKU Modelsport może dokonać naprawy w ramach płatnej usługi serwisowej.